Õppekava nimetus: Refleksioon õpetaja igapäevatöös. Näpunäiteid õpetajale tõhusaks reflekteerimiseks.
Õppekava rühm: Hariduse interdistsiplinaarne õppekavarühm; VÕI Kasvatusteadus, Koolieelikute õpetajate koolitus, klassiõpetaja koolitus, Aineõpetajate koolitus
Õppekava eesmärk: Koolituse tulemusel õppija oskab reflekteerida sihipäraselt enda tööalaste kogemuste üle.

Koolitus toetab õpetaja kutsestandardi (tase 6 ja 7) kohustusliku kompetentsi B.2.4. Refleksioon ja professionaalne enesearendamine omandamist.

Õpiväljundid: Koolituse läbinu

–          selgitab, mis on refleksioon ja tõhusa reflekteerimise alused;

–          tunneb erinevaid refleksiooni toetamise viise ja kasutab neid enda tööalaste kogemuste mõtestamiseks;

–          analüüsib refleksiooni kvaliteeti;

–          mõtestab enda rolli ja arengut õpetajana.

Koolituse sihtgrupp: Õpetajad
Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel Nõuded puuduvad
Õppe kogumaht, sh auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal Koolituse kogumaht (akadeemilistes tundides) on 20 tundi, millest 16 tundi on auditoorne töö ja 4 tundi iseseisev töö.
Õppekeskkonna kirjeldus: Õpe viiakse läbi täiskasvanute õppimist toetavas standardse varustusega koolitusruumis, mis võimaldab õppijate liikumist.
Õppe sisu ja peamised õppemeetodid: Auditoorse töö teema 1: Refleksiooni mõiste ja olemus (maht 4 tundi)

–          Refleksiooni mõiste

–          Refleksiooni alused

Peamised õppemeetodid: rühmaarutelud ja neid toetavad miniloengud refleksiooni olemuse ja aluse mõistmiseks; rühmatööna valminud ideekaardi esitlus refleksiooni olemuse ja aluse selgitamiseks.

 

Iseseisev töö: Enda igapäevatöö seisukohalt aktuaalsel teemal järjepidev reflekteerimine kogu täiendkoolituskursuse vältel (maht 2h)

 

Auditoorse töö teema 2: Refleksiooni toetamise viisid (maht 4h)

–          Refleksiooni toetamise meetodid

–          Refleksioonimudelid

Peamised õppemeetodid: rühmaarutelud refleksioonimudelite ja refleksiooni toetamise meetodite analüüsimiseks ja nende esitlused teistele õppijatele; refleksioonimudeli rakendamise simulatsioonid; refleksioonimudelite katsetamine paaristööna.

 

Iseseisev töö: Kahe vabalt valitud refleksioonimudeli rakendamine igapäevatöös ja selle rakendamise mõtestamine (maht 2h)

 

Auditoorse töö teema 3: Refleksiooni kvaliteet (maht 4h)

–          Refleksiooni kvaliteedi hindamise raamistik

Peamised õppemeetodid: Rühmaarutelud ja neid toetavad miniloengud refleksiooni kvaliteedi raamistiku mõistmiseks; erinevate kirjalike refleksioonide analüüsimine ühiselt, rühmas ja paaris.

 

Auditoorse töö teema 4: Mina õpetajana (maht 4h)

–          Enda kui õpetaja rolli ja arengu mõtestamine kirjaliku refleksiooni kaudu (toetudes iseseisva tööna järjepidevalt tehtud märkmetele)

Peamised õppemeetodid: refleksiooni kirjutamine individuaalselt; paaristööna enda refleksioonide analüüs ja täiendamine; rühmaarutelu ja esitlus enda refleksioonioskuse arengu mõtestamiseks.

Õppematerjalide loend, juhul kui õppematerjalid on õpekavas ette nähtud: Kohustuslikud õppematerjalid puuduvad.
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid: Õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta läbitud teemade lõikes.
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus: Täiendkoolitust viib läbi koolitaja, kes omab erialast ettevalmistust ja töökogemust täiskasvanute koolitamise alal.